Zakłady Automatyki Kombud

Zakłady Automatyki Kombud

Opublikowane

14 lipca 2025

Główny Specjalista ds. Warunków Kontraktowych i Roszczeń

Główny Specjalista ds. Warunków Kontraktowych i Roszczeń

Główny Specjalista ds. Warunków Kontraktowych i Roszczeń

Radom

Opis stanowiska:

  • Odpowiedzialność za identyfikację, ocenę i zarządzanie ryzykiem związanym z kontraktami, a także za zapewnienie, że wszystkie kontrakty są zgodne z prawem i polityką firmy.

  • Identyfikacja potencjalnych ryzyk, ocena ich prawdopodobieństwa wystąpienia i potencjalnych skutków, opracowanie strategii minimalizujących te ryzyka.

  • Ścisła współpraca z Dyrektorem/Kierownikiem Projektu w dziale Realizacji Inwestycji w zakresie identyfikacji, oceny, monitorowania i ryzyka wraz z rekomendacją podjęcia odpowiednich działań niezbędnych dla dochodzenia roszczeń kosztowych i czasowych oraz uniknięcia roszczeń Inwestora/Zamawiającego i osób trzecich.

  • Przygotowanie materiałów i uczestniczenie w negocjowaniu i tworzenie umów , monitorowanie ich realizacji oraz zapewnienie, że wszystkie warunki kontraktowe są spełniane.

  • Zapewnienie zgodności z obowiązującym prawem, polityką firmy i innymi regulacjami.

  • Monitorowaniem i raportowaniem postępów w realizacji kontraktów, identyfikacja potencjalnych problemów i ich raportowanie do Zarządu Spółki.

  • Zarządzanie roszczeniami umownymi – analiza i przygotowanie roszczeń finansowych i czasowych wynikające z realizacji umów (np. opóźnienia, zmiany zakresu, nieprzewidziane warunki).

  • Weryfikacja dokumentacji kontraktowej – kontrola zgodność działań z zapisami umów, specyfikacji technicznej, harmonogramów i warunków kontraktu (np. FIDIC).

  • Przygotowywanie analiz i raportów – opracowywanie raporty dla kierownictwa projektu dotyczące ryzyk kontraktowych i potencjalnych kosztów roszczeń.

  • Wsparcie w negocjacjach i współpracy z uczestnikami kontraktu, z wykonawcami, inwestorem, inżynierem kontraktu i prawnikami w zakresie sporów i roszczeń.

  • Rekomendowanie sposobów zabezpieczanie interesów firmy poprzez identyfikację sytuacji, w których firma może wystąpić z roszczeniem lub w których należy bronić się przed roszczeniami innych stron.

  • Współpraca działami prawnym, finansowym i innymi działami, aby zapewnić spójność i skuteczność procesu zarządzania ryzykiem i kontraktami.

Nasze wymagania:

  • Wykształcenie wyższe (preferowane kierunki: prawo, inżynieria, ekonomia, zarządzanie lub pokrewne).

  • Minimum 5 lat doświadczenia w zarządzaniu ryzykiem kontraktowym, prawnym lub roszczeniami w branży infrastrukturalnej.

  • Znajomość przepisów prawa cywilnego, prawa zamówień publicznych oraz standardów branżowych.

  • Znajomość pełnego cyklu zarządzania roszczeniami (identyfikacja, dokumentacja, analiza, opracowanie i negocjowanie roszczeń).

  • Bardzo dobra znajomość zasad zarządzania ryzykiem (identyfikacja, ocena, monitorowanie, działania zaradcze).

  • Umiejętność interpretacji zapisów kontraktowych i ich praktycznego zastosowania.

  • Doświadczenie w analizie dokumentacji przetargowej oraz prowadzeniu analiz due diligence.

  • Umiejętność przygotowywania dokumentacji roszczeniowej oraz współpracy z zespołami technicznymi i prawnymi przy sporach kontraktowych.

  • Umiejętność pracy z danymi i przygotowywania raportów dla zarządu/kierownictwa.

  • Wysoko rozwinięte umiejętności komunikacyjne i negocjacyjne.

  • Umiejętność pracy zespołowej oraz współpracy międzydziałowej.

  • Dobra znajomość języka angielskiego (w mowie i piśmie).

  • Biegła obsługa MS Office (szczególnie Excel i Word); znajomość systemów ERP będzie dodatkowym atutem.

  • Prawo jazdy kat. B oraz gotowość do odbywania podróży służbowych.

Mile Widziane:

  • Certyfikaty z zakresu zarządzania ryzykiem, compliance, prawa kontraktowego lub roszczeń (np. IRM, CIRM, RICS, Claims Management).

  • Znajomość procedur inwestycyjnych w sektorze publicznym i prywatnym.

Nasza oferta:

  • Zatrudnienie na umowę o pracę.

  • Atrakcyjne wynagrodzenie i pakiet benefitów.

  • Samochód służbowy w tym do celów prywatnych.

  • Aktywne uczestnictwo w wyznaczaniu strategii rozwoju Spółki.

  • Budżet szkoleniowy.

  • Unikalna atmosfera i komfortowe warunki pracy.